Jak probíhá změna dodavatele - krok za krokem

  • Smlouvy emailem

Okamžitě po odeslání objednávky na změnu dodavatele Vám přijde email, který bude obsahovat elektronické smlouvy a plné moci od vybraného dodavatele. Ty si pohodlně doma vytisknete. V emailu bude přiložen i elektornický průvodce, který Vám napoví, jak při vyplňování smluv postupovat.

  • Kontakt od zákaznické podpory

Do 24 hodin budete telefonicky kontaktováni zákaznickou podporou portálu Ušetřeno.cz. Její pracovník bude ověřovat, zda Vám v pořádku přišly smlouvy a zodpoví Vám případné dotazy.

  • Vyplnění smluv a zaslání zpět

Smlouvy vyplníte, podepíšete a poštou (obyčejnou zásilkou) pošlete zpět. Zároveň vyplníte a podepíšete plnou moc, díky které za Vás bude moci nový dodavatel vyřešit formality spojené se změnou.

  • Předání smluv novému dodavateli

Po obdržení podepsaných smluv je do konce pracovního týdne předáme vybranému dodavateli. Někteří dodavatelé ověřují ještě jedním telefonátem přijaté dokumenty a kontrolují kvalitu zprostředkovatelských služeb našeho serveru Ušetřeno.cz.

  • Vyřizování formalit

Na základě Vámi vyplněné plné moci vypoví vybraný dodavatel smlouvu u Vašeho stávajícího dodavatele elektřiny nebo plynu. Výpovědní lhůta (zpravidla 3 měsíce, dle smlouvy s Vaším aktuálním dodavatelem) začíná běžet první den následujícího měsíce od vypovězení smlouvy (proces vypovězení trvá 8 pracovních dní). Vy se nemusíte o nic starat!

  • Možná Vás bude přesvědčovat původní dodavatel, ať u něj zůstanete

Před uplynutím výpovědní lhůty Vás může telefonicky kontaktovat stávající dodavatel a přesvědčovat Vás o zrušení výpovědi. Zde záleží pouze na Vašem rozhodnutí! Nejčastější argumentace, že ztrácíte zázemí a služby velké a silné společnosti je ve většině případů mylná. Menší dodavatelé nabízejí většinou lepší servis a vždy jste jištěni institutem dodavatele poslední instance, takže nikdy se nemůže stát, že byste byli bez elektřiny nebo plynu (častá argumentace velkých společností, že nový dodavatel zkrachuje a vy přijdete o dodávky elektřiny nebo plynu).

  • Konečné vyúčtování od původního dodavatele

Před uplynutím výpovědní lhůty provede zaměstnanec distribuční soustavy odečet plynoměru nebo elektroměru, aby Vám mohlo být zasláno konečné vyúčtování.

  • Nový rozpis záloh

Zhruba 14 dní před faktickým zahájením dodávek od nového dodavatele obdržíte dopis spolu s novým rozpisem záloh a pokyny pro komunikaci s novým dodavatelem.

  • Změna dodavatele byla úspěšně dokončena

Od této chvíle Vám elektřinu nebo plyn dodává nový dodavatel. Poznáte to především díky nižším cenám. Upozorňujeme, že jakékoliv problémy (reklamace vyúčotvání, žádost o informace apod.) je nutno řešit s títmto novým dodavatelem. Pouze poruchy můžete nahlásit jako doposud provozovateli distribuční sítě (ČEZ, E.ON, PRE).

Chci změnu dodavatele elektřiny - vyplňte formulář

Chci změnu dodavatele plynu - vyplňte formulář